2016-06-03

FAQ om tramadol, del 1

Eftersom jag är torsk på tramadol och löjligt kär i denna drog så tänkte jag skriva en liten FAQ, mest för mig själv och inte för någon annan. Världens bästa, bästa drog, tramadol är kärlek<3

Vad är tramadol?
Tramadol är en syntetisk opiat dvs. en opiod. Vad gäller droger brukar man oftast ha en "typ" av droger som tilltalar en lite mer än de andra alternativen, t.ex. uppåt- eller nedåt-droger, för mig är allt smärtstillande av personlig favorit och därför ligger tramadol högst på listan. Tram verkar i det centrala nervsystemet, på specifika nervceller i ryggmärgen och i hjärnan.

Hur blir man?
Tramadol är morfinliknande, men vill ändå säga att ruset i sig inte går att jämföra med något annat. Tram i synnerhet påverkar andra receptorer utöver opiatreceptorerna, det blir som en nedåt-drog med uppåt-effekter. The perfect combo enligt mig. Noradrenalinet t.ex. stimuleras och kan vara det som ger en uppåt-känsla för vissa. Citerar för bättre förklaring: "it has two different mechanisms, 1. first, it binds to the μ-opioid receptor, 2. second, it inhibits the reuptake of serotonin and norepinephrine."

Jag personligen blir 100% ångestfri i hela kropp och själ, total eufori, hela bröstkorgen varm av lycka och jag är avtrubbad från alla känslor. Vissa tycker det är en nackdel men jag tycker bara det är helt underbart då jag slipper känna oro, depression, nervositet, bekymmer. Spärrar lossnar i hjärnan. Känns bokstavligt talat som att alla problem rinner av ens axlar. Tänk en orgasm som utlöser sig inuti dig, precis som när en badbomb kommer i kontakt med vatten, nej, inte som känslan på mdma, utan något helt oförklarligt underbart.

Allting i vardagen blir kul, alla måsten blir nöjen. Jag blir väldigt social, kan prata i timmar då mitt huvud är så mosigt att blygheten försvinner. Att vara produktiv och prestera fungerar fint för mig, samtidigt som jag kan sjunka ner i soffan/sängen och känna att göra precis ingenting är det absolut skönaste jag kan göra. Tram fungerar både i sällskap och som ensam, enligt mig, men har hört att vissa inte alls tycker det är en så social drog.

Eftersom jag kan känna mig både sänkt och pigg/motiverad så är det verkligen världens bästa vardagsdrog! Jag blir som jag vill vara - och önskar att vara - under ett tram-rus. Det är heller inte en drog som gör mig avvikande för omgivningen, på t.ex. mdma, för mycket amfetamin, benzo eller bara lite alkohol så fungerar jag inte speciellt bra rent socialt, jag är uppenbart påverkad men på tram märker ingen. Ok, kanske om jag noddar iväg på någon buss, men jag brukar oftast veta/känna av vart och hur känslan på tram far iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar