2016-02-24

there are two reasons why people don't talk about things; either it doesn't mean anything to them, or it means everything

49.0 kg.
Ibland 48, ibland 50. Låt oss aldrig gå över till 1:an, till 51.
179 cm.
BMI: 15.3.
Vet inte ens vad BMI har för betydelse för mig, hatar BMI i all dess värdelösa mening, men vikten klassas som svår undervikt.
BMI: 12 hade varit vackert. 45 kg är också den där guldvikten, den har jag drömt om sen femte klass, den vikten retar mig ständigt.

Sova fungerar inte längre, för alla ben och knotor tar emot, trycker in i varandra i alla möjliga ställningar jag prövar, så det blir obekvämt, så det inte går att sova utan smärta.
Ondast gör det när benen och knäna tar emot, och att sitta ner.
Skönast känns höftbenen och revbenen.
Tråkigast är frånvaron av bröstben, dom kommer nog inte synas om jag så ens väger 40 kg.

Ja, där kom sanningen, siffror svart på vitt, facit, så förbaskat sant och utlämnande, naket. Och jag skäms pga alla som är smalare än mig, och jag ser folk på 60 kg som är tunnare, hur det är möjligt att min siffra aldrig riktigt stämmer överens med min kropp går inte att förstå sig på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar