2015-02-04

nya tankar

Nu har jag rensat lägenheten på allt hetsvänligt som mamma kommit med, väntar också på att min antibiotikakur på 10 dagar ska ta slut så att jag kan börja träna igen, men egentligen är väl det en dålig ursäkt. Försöker fundera på för- och nackdelar med att svälta istället för att äta lite och träna mycket, vill verkligen bara hitta ett sätt som funkar för min kropp, men har också för första gången i mitt liv en frihet till att svälta, så är osäker på min vanliga springa-ihjäl-mig-tills-jag-är-smal- taktik.

Trodde aldrig att ätstörningen skulle få det så svårt i skolan igen men det är stora, kalorifyllda luncher varje dag i skolan som man tackar nej till, det är spontana frukostmackor i cafeét som man triggas av, det är fika och bullar och godis på varje gruppmöte och det enda man hittar på tillsammans efter skolan är att äta; antingen ute på restaurang eller hemma hos någon där man har filmkväll med hemlagat eller snacks. Hur är man social utan mat?

Har precis hetsat och spytt, precis som igår, precis som alla dagar detta år. Jag klarar verkligen inte av mat, jag överväger att ge svält en till chans, det var trots allt min vardag som ung så jag vet att djupt där inne klarar jag av det; det var bara så längesen. Men tänk vad skönt att slippa ångesten av träningen, slippa försöka maxa konstant, slippa försöka hinna varenda eviga dag - att svälta ger mer tid till annat, bara man inte triggas av omgivningen som min lilla reptilhjärna så lätt gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar