2015-01-06

sjuk

Börjar det nya året med att bli sjuk och jag som aldrig någonsin blir sjuk vad jag än utsätter mig själv för tycker det här är skitjobbigt, det skapar en massa ångest för att jag inte kan träna, anstränga mig eller röra på fettet. Kan bara ligga still i min säng och se benen växa tillbaka igen, och för mig är det på något sätt värre att inte kunna träna än att vara tvungen att äta eller att låta bli att spy.

Igår var jag och mamma och handlade möbler från 11-20 och det var helt galet hur länge vi höll på, det enda jag tänkte var att nu missar jag mitt 19.30- pass på gymmet och nu blir jag tjockare. Imorgon ska jag först till vårdcentralen pga eksem i ansiktet, sedan på en arbetsintervju hos mitt sommarjobb, sedan träna, så jag hoppas verkligen jag är frisk tills imorgon.

Om jag får extrajobb vore det räddaren i nöden, för jag orkar inte med ekonomisk ångest också, det räcker med kroppsångesten. Har redan panik över alla utgifter jag kommer behöva ha, över hur dyrt det är att pendla till gbg, över allt som min mamma betalat åt mig, över all kurslitteratur. Jag älskar dessutom det boendet så det finns verkligen ingen annanstans jag skulle vilja extrajobba på.

Jag önskar mig: en rolig utbildning, nya, snälla vänner på skolan, ett extrajobb, att få trivas i ett nytt hem, smalhet och evig smalhet och pengar som alltid finns kvar i slutet av varje månad, det är väl inte för mycket begärt?

1 kommentar:

  1. Åh! fyfabian din stackare. Min skada sitter i höften så det är en annan femma. Brukar bli bättre om jag ba inte springer, tänker på hur jag går (går innåt med fötterna annars) och stretchar. Krya!

    SvaraRadera