2014-03-15

the thing i'm most afraid of is me. of not knowing what i'm going to do. of not knowing what i'm doing right now

Titta på allt fett min kropp bär.
Titta så det skvalpar, titta så det skördar bort allt det där som egentligen kan vara vackert, titta så det lägger sig som lager på lager, titta så det dödar potential perfektion.
Dra av detta fett, skala bort det så fort som det bara går, glöm otillräckligheten och bli pånyttfödd.
Bär benknotor, muskelvärk och synliga ryggrader, bär blåa knogar, onda revben och sprucken hy.
Jag är vacker så, allt fett är aldrig mer välkommen, gränsen till den accepterande fettprocenten har redan överstigits, trampa inte för nära igen.
Fett, du får inte vara vän med mig mer och fett, du tar all livslust och lindar in den i kalorier.
Titta på allt fett min kropp bär, inte kan jag leva såhär.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bakom fett finns bulimi, bakom skelett finns anorexi, bakom muskler finns ortorexi.
Bakom självhat finns monster, manipulativa monster som äter upp din värdighet.
Och bakom allt finns också lögner, för allt är ätstörda handlingar och ätstörda handlingar bör aldrig delas upp i kategorier eller fack, i rätt eller fel, i bra eller dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar