2013-12-28

2013 årsresumé

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Gick på Summerburst festivalen, tog första steget med ett ragg (tar aldrig första steget, väntar hellre på att bli uppraggad), varit på arbetsintervjuer, kört bil för första gången och sen kommer jag inte på så mycket mer.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inte några nära vänner, men bekanta.

Vilka länder besökte du? 
Inga... tråkigt nog.

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014? 
Att resa utomlands, att vara mer lycklig, och att leva utan ångesten.

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? 
Den fjärde maj och natten till den femte.

Vad var din största framgång 2013? 
När jag gick ner i vikt mellan mars-maj till studenten och när jag sedan gick ner i vikt igen efter sommarlovet till oktober.

Största misstaget? 
När jag gick upp i vikt efter studenten och när jag sedan gick upp i vikt igen i oktober-december.

Bästa köpet? 
Mina älskade Primeboots (värda varenda krona).

Vad spenderade du mest pengar på?
Naturgodis! Cirka 100 kr per påse och cirka tre-fyra påsar i veckan i vissa perioder. Så ovärt.

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Ja, vänner, viktnedgång, Summerburst, övningskörning och beskedet om att få praktisera på Åhléns.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?
Miss decibel (medina), the monster (rihanna/eminem), pompeii (bastille), limousin (movits/maskinen), thrift shop (macklemore), if i lose myself (alesso/one republic),  canonball (showtek), tsunami (dvbbs), trouble (taylor swift).

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
I år har varit i princip likadan som 2012 och 2012 har varit i princip likadan som de senaste 7-8 ätstörda åren, så vet inte riktigt hur man är mindre ledsen än vad jag konstant är.

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önska att jag inte tränade ihjäl mig så hårt på två månader för att sedan behöva vila mitt skadade ben i dubbelt så många månader, rätt så ovärt men vill man så innerligt känna sig smal fort så tycker man att det är så logiskt att springa två timmar per dag. Jag önska också att jag slutade vara så idiotiskt kär, nu efter sju år börjar det bli jävligt tröttsamt men det går aldrig över.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Hetsätit mindre.

Favoritprogram på TV?
I år har det varit Efterlyst och Paradise Hotel, haha.

Största musikaliska upptäckten?
Albin Myers, Steve Aoki, Timbuktu och så lite återfunnen kärlek till Håkan Hellström.

Något du önskade dig och fick?
Nej, faktiskt ingenting tragiskt nog.

Något du önskade dig och inte fick?
Jag fick inte betygen jag ville ha, jag fick inte kroppen jag vill ha, jag fick inte kärleken jag vill ha, så ja, i princip allt jag vill ha har jag ännu inte fått.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Firade den med familjen och tårta som vanligt har jag för mig och sedan med en utgång till helgen.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, om jag inte hade fått träningsskador så tror jag faktiskt att mitt psyke hade hållit lite bättre i längden och min kroppsångest hade nog även kunnat stabilisera sig till något mer hanterbart läge. Eller så hade all tvångsträning bara gett ännu mer ångest i slutändan, svårt att säga.

Vad fick dig att må bra?
Min absolut bästa vän, vindruvor och vattenmelon, löpbandet, mina syskon, främmande ragg, biobesök, sushi, min kära, kära rekorderlig skogsbär som alltid dämpar all ångest, nedräkningen till studenten, min nyfunna kärlek till klädaffären Fiorucci, min katt som hållit mig sällskap alla tårfyllda nätter och mitt feminist-halsband.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Aaron Johnson och Adam Lundgren.

Mest stolt över?
Att jag fortfarande är vid liv fastän den här vikten som jag redan varit på två gånger i år (och tusen gånger tidigare) ger mig dödsångest.

Högsta önskan just nu?
Att gå ner 15 kg.

1 kommentar:

  1. Åh jag var också på summerburst, det var helt underbart. Bästa jag gjort verkligen!

    SvaraRadera