2013-12-29

that sick pleasure you get from an empty stomach

Ätstörningar är tjejen med sju burgare på donken,
Ätstörningar är killen på gymmet som tar sig an sitt tredje pass per dag,
Ätstörningar är kvinnan med decilitermåttet framme vid varje måltid,
Ätstörningar är killen som hellre intar sina kalorier i form av alkohol än i form av näringsrik mat,
Ätstörningar är flickan som alltid går på toaletten efter varje måltid,
Ätstörningar är den gamla kvinnan som aldrig, aldrig någonsin burit jeans i hela sitt liv pga kroppsångest.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ätstörningar är fetma, undervikt, normalvikt, muskler, revben, knotor, svullnad, höfter, stora bröst, små bröst, avmagrat och fettinlindat.
Ätstörningar är överallt och sitter närmast själen, inte närmast vågen.
Ätstörningar är demoner och kan man någonsin se en demon?

12 kommentarer:

  1. Vartenda ord av det du skriver är sant och jag önskar att fler människor skulle förstå det du skriver. Du är fruktansvärt klok och det gör mig genuint ledsen att läsa om hur sjukdomen fortfarande håller ett så hårt grepp om dig. Jag önskar att jag någon gång får läsa texter från en frisk Therese som handlar om fina saker som du gör i ditt liv, eller texter om viktiga saker som fler människor än andra ätstörningsbloggare får läsa. Att bli frisk är svårt när man har varit sjuk så länge som du. Men jag tror fortfarande på dig och det kommer jag aldrig sluta göra. Styrkekramar.

    SvaraRadera
  2. Vad bra skrivet av dig!!! Håller med och du är verkligen bra på att hitta orden!
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Ätstörningar är ett helvete som alla kan drabbas av på olika sett.
    Jag hoppas att 2014 blir ett bättre år för dig :)

    SvaraRadera
  4. Det sista stycket va riktigt bra skrivet!!!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. det där var bästa beskrivningen av en ätstörning jag har läst tror jag. Om bara alla läste den här texten...!

    SvaraRadera
  6. Detta var bland det bästa jag läst! Du är stark, DU ÄR VACKER!

    SvaraRadera
  7. Så sant. Önskar bara att jag kunde applicera det på mig själv.

    SvaraRadera
  8. Fan det bästa jag läst på länge

    SvaraRadera
  9. DU ÄR SÅ OTROLIGT BRA. fortsätt så. detta gjorde min kväll. du är bäst.

    SvaraRadera
  10. detta inlägget är så jävla bäst. du med för den delen!

    SvaraRadera