2013-08-27

det eviga ekorrhjulet

Jag gråter för att jag för första gången på över tre månader ligger i badkaret utan att spy.
Jag gråter för att jag har klarat mig genom morgonen alldeles ensam utan att hetsa.
Jag gråter för att mitt hjärta har orkat anstränga sig lite mer idag än från igår.
Jag gråter för att jag lägger undan hetsmat på mitt rum som inte ska få röras vid på minst två månader.
Jag gråter för att kilona nu ska försvinna.
Jag gråter för att "safe food"-listan åker fram igen.
Jag gråter för att min ömma hals med värkande tänder ska få vila lite.
Jag gråter för att "shape up"-appen har laddats ner på min mobil för fyrtioelfte gången.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag gråter av glädje för att helvetet åter (och äntligen!) är över, men jag vet också att det innebär att nästa helvete börjar om.

3 kommentarer:

  1. Jävla ätstörning. Var stark är nog något av det klyschigaste man kan skriva men jag skriver det ändå. <3

    SvaraRadera
  2. Har också slutat äta vissa dagar. Man skall inte leva på bröd allena, kul men blir lättirriterad ibland. Hoppas

    SvaraRadera