2013-05-30

humans have a knack for choosing precisely the things that are worst for them

Jag såg precis ett avsnitt "Biggest Loser" där dom pratade om skammen med att äta, om att det känns som att man är otrogen mot dom man älskar när man hetsar i smyg, om att gömma allt och kasta undan allt, om att verkligen ta till varje knep för att åka runt halva stan och trycka i sig kalorier. Om att föda är förbjudet och att det är exakt det förbjudna som gör att födan tar makten. Åh, vad det var ord som träffade mig rakt i hjärtat. 

Jag grät en skvätt, gick in på toaletten och spydde upp mina tolv mackor som jag precis tryckt i mig på tolv minuter.

2 kommentarer:

  1. Där har du så rätt. Hatar när folk ser ner på överviktiga och tycker synd om underviktiga..
    Det är mycket smärta bakom det där..

    SvaraRadera
  2. Sv; Idiotiskt är det verkligen, ändå fortsätter man i dom tankebanorna..

    SvaraRadera