2013-05-24

at times the world can seem an unfriendly and sinister place, but believe us when we say that there is much more good in it than bad. all you have to do is look hard enough

Ska på bal idag, vill spy redan nu men har fula, äckliga lösnaglar på mig som jag är rädd för ska gå av när jag kör ner dem i halsen. Började klunka alkohol vid tolv på förmiddagen vilket har resulterat i sjuka cravings efter mat som är allt annat än lågkalori. Så nu har jag redan fyllt min kropp med äcklig föda och jag vill inte gå utanför huset längre.

Kommer inte kunna äta maten som serveras på balen, för mycket ångest inom mig nu för att hantera det. Eller kan man spy på deras toaletter utan att det märks? Jo, klart man kan men mina vänner hade sett tårarna i mitt smink och fattat. Fucking bal. Sedan ska jag bo hos min bästa vän hela helgen. Har alldeles för stor respekt för henne och hennes familj för att spy ner deras toalett varje dag.

Slutsats: jag kommer bli så jävla tjock efter den här helgen och jag hittar ingen tänkbar lösning förutom att sluta leva ett liv och stänga in mig på mitt rum. Men det vill jag inte. Jag vill leva. Jag vill bara inte bli tjock, eller rättare sagt, jag vill bara inte fortsätta vara tjock.

4 kommentarer:

  1. Du kommer inte bli tjock, kram.

    SvaraRadera
  2. therese, om du ska kunna leva utan att stänga in dig, om du ska kunna känna dig fin på roliga tillställningar, om du vill kunna njuta och ha kul istället för att all din energi ska tas upp av ångest och tankar på att spy, om du vill kunna äta utan att spy och utan att inte vela gå utanför huset. då måste du göra slut med ätstörningsdjävulen, för just nu är det den som styr hela ditt liv. det kommer vara något av det svåraste du någonsin gjort men det kommer att vara värt det. en början kan vara att "ta chansen" nu när du inte kommer ha samma möjligheter till att spy, ta chansen och försök verkligen göra ALLT du kan för att inte spy. man måste börja någonstans, att försöka är ett framsteg och varje timme du klarar att låta bli är ett framsteg, och spyr du så betyder det inte att du får börja om. skulle också rekommendera boken "att övervinna hetsätning". kram!

    SvaraRadera
  3. jag kan lova dig att du inte blir tjock efter den här helgen, det blir man inte på en helg. lovar! <3
    ha kul nu!

    (du är vacker även om du väger 100kg!)

    SvaraRadera
  4. Det går att leva utan att bli tjock, och försök att njuta av både balen och helgen nu!!

    Det kommer gå bra, så länge du tänker positivt. Jag tror på dig, och glöm aldrig att du är fin som du är <3

    SvaraRadera