2015-09-08

dag 2-dag 8

Har helt glömt bort att anteckna dagarna, men jag blev ruggigt sjuk dag 3 så har knappt känt mig vid liv förrän nu. Vet inte vad som hände, om det var reductils fel eller inte, men det kändes som öroninflammation. Hade feber, illamående from hell, förkylning som satt i hela ansiktet, svullna lymfkörtlar, problem med käkarna.

Jag var levande död, förflyttade mig mellan min säng och min soffa tre dagar i sträck, mer än så gick inte att göra. Förutom när jag sprang till toaletten var femte minut för att snyta mig. Kunde inte tala, kunde inte stå upp, kunde knappt få ut tårar. Bara stirrade in i väggen och undrade om döden väntade för det kändes på riktigt som att varje andetag skulle vara mitt sista, har aldrig upplevt något liknande tillstånd.

Men tog min kapsel varje morgon ändå, och kring helgen så började det bli - som tur är - bättre. Hade bokat tid hos vårdcentralen men som vanligt när det gäller mig så gick jag inte dit så har ingen aning om vad det var, har fortfarande brutalt ont i öronen/lock så antar att någon inflammation sitter kvar. Läskigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar