2014-12-31

2014 årsresumé

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Tog körkort (!!!), sökt högskolor, röstat i riksdagen, tränat något annat än springband efter 2-3 års träning (dvs. styrka och gruppass).

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.

Vilka länder besökte du? 
Danmark, roligare än så blev det inte.

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015? 
Jag vill ha min lägsta vikt tillbaka och mina ben, ett par hela ben som orkar springa igen, utan skador.

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 
4 april när jag tog mitt körkort, sedan finns det väl inga specifika datum. Kommer minnas tiden på åhléns, tiden hos jobbcoachen, mitt underbara sommarjobb, det tråkiga dramat i februari, "vänner" som gått förlorade, det spännande riksdagsvalet och beskedet när jag kom in på högskolan.

Vad var din största framgång 2014? 
Måste varit när jag bytte ideal från revben och knotor till vener och muskler, inte ett bättre ideal för fem öre, men det var en ny, spännande och positiv inställning som fungerade väldigt bra i den maniska period jag befann mig i. Tyvärr störtade jag, men jag var riktigt stolt just då.

Största misstaget? 
När jag försökte börja springa i början av året med min benskada och vägrade vila så att jag nu aldrig kunnat gå ner alla kilon igen.

Bästa köpet? 
Min MK väska som jag sparat och sparat och väntat med att köpa.

Vad spenderade du mest pengar på?
Utan tvekan sushi.

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Ja, när jag levde på lyckan av att se större axlar, bredare bröst och synligare magrutor, det var galet vad besatt man blev av resultat, resultat som faktiskt tar (och bör ta) lång tid att träna fram. Och just det, världens bästa instruktör på NW!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Där dit vinden kommer (lorentz), summer (calvin harris), i see fire (ed sheeran), dangerous (david guetta), dear boy (avicii), safe and sound (capital cities), cheerleader (OMI).

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
I år har jag inte varit lika glad för jag har inte gått ner lika många gånger i vikt, däremot har jag inte hetsat och spytt så intensivt som tidigare år så det har faktiskt gjort mig stundtals gladare.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit det lugnare med träningen, först nu vågar jag det och inser hur mycket det ger. Visst, man kommer få vänta aslänge på lite resultat men man får också hålla igång träningen istället för att ständigt avbryta den pga tränat sönder sin kropp.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit mindre.

Favoritprogram på TV?
I år har det varit Paradise Hotel, The Kardashians och Skins.

Största musikaliska upptäckten?
Diplo, Dillon Francis, Joy, Zara Larsson, Calvin Harris.

Något du önskade dig och fick?
Nej.

Något du önskade dig och inte fick?
Min kropp.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Då hade jag praktik på åhléns till stängning och sedan tror jag det blev utgång till helgen.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Viktnedgång och mindre tid på idioter.

Vad fick dig att må bra?
Världens bästa, finaste, gulligaste katt.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Jack O'Connell <33333333333333

Mest stolt över?
Sjukt stolt över att ha tränat styrka så många månader i sträck när hjärnan bara vill gå ner i vikt och springa för att förbränna. Trodde jag aldrig skulle kunna göra något annat av min tid på gymmet.

Högsta önskan just nu?
Att gå ner 15 kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar