2014-11-02

love makes you feel out of control, i think that's how you know it's right

Börjar få en liten nytändning till styrketräningen, det är så himla roligt när dödsångesten inte hälsar på. Har hittat bra inspiration på instagram, tjejer som väger över 70kg och som visar att det är vackert, ångestfritt och helt rimligt. Det är fint att se, för det är styrkan som räknas, inte siffrorna, midjemåtten eller storlekarna.

Jag har också fina människor i min omgivning som inte ger mig ångest, kroppar som är så naturliga och enkla, som inte behöver hetsas in i ett ideal. Det är nog den största fördelen man som ätstörd kan ge till sig själv; en omgivning fri från triggande ord, kroppar och handlingar. Har mått mycket bättre i sociala sammanhang nu det senaste när jag brutit från de människor som tynger ner mig.

Jag ska träna alla veckorna fram tills nyår, jag ska inte slarva men ändå våga dricka och ha bakisdagar på helgerna, jag ska ha en kropp med styrka och om det innebär att inte vara smal så får det bli så. För konditionsträningen är begränsad och styrketräningen är sjukt jävla överdrivet kul, så då får det bli så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar