2014-10-21

my goal is to build a life i don't need a vacation from

Gick till frisören idag och klippte topparna, det var ett helvete att komma upp ur sängen och sedan var jag totalt utmattad för resten av dagen; ett frisörbesök var det enda jag klarade av. Den här dippen är så jäkla jobbig, jag pallar inte hur mycket kraft och energi den tar från mig. Jag gick från att orka allt - jobb, vänner, träning, relationer - till att inte orka någonting på flera månader, till att sova 3-5h per natt till att vara vaken 3-5h per dag.

Sitter iallafall och är ledsen över mitt klippta hår, det känns så kort, medan alla skrattar åt mig för det är så uppenbart långt. Ser sambanden mellan hur blind jag är till min hårlängd och hur blinda ätstörda är till sina kroppar. Hur mycket man gråter över +1kg som ingen annan kan se för man är fortfarande smal i andras ögon, medan man själv tycker att allt smalt är borta.

Vill mest dö just nu, haft drömmar om överdoser som jag trott varit verklighet. Men så vaknar man upp till samma gamla skit igen som man inte vill vara kvar i, fyfan. Vill bli räddad men vill inte förändra något och någonstans där tappar jag möjligheten till ett värdigt liv.

1 kommentar:

  1. Jag hatar dippar speciellt mycket av just den anledningen: att man knappt har energi nog att klara EN ENDA SAK på hela dagen och sen måste man sova bort resten för man är helt jävla slut.
    Kan förundra mig till oändlighet att jag kan gå upp flera kilo utan att någon annan märker någonting, men jag ser varje äckligt gram. hur är det ens möjligt?

    "Vill bli räddad men vill inte förändra något och någonstans där tappar jag möjligheten till ett värdigt liv" det här är the most true thing som någonsin skrivits, herregud.

    SvaraRadera