2014-10-06

minnen

- Jag minns att jag inte hade ätit på en vecka inför femmans skolfotografering då jag skulle våga ha ett linne på mig.
- Jag minns att jag började i årskurs 6 och åt endast i matsalen när jag hade mina välplanerade och förutbestämda"hetsdagar".
- Jag minns att jag fick lyckokickar när min mage kurrade och att jag kände en sådan enorm skam av all den mängd mat jag kunde trycka i mig i min ensamhet.
- Jag minns att dansuppvisningarna varje år var extremt jobbiga för jag kunde inte ha med mig en matsäck och äta av den, eftersom jag var tvungen att känna mig fin och bekväm i scenkläderna och det skulle aldrig gå med mat i magen.
- Jag minns att jag ville gråta av lycka när min vän sa att hon såg min ryggrad som enligt henne var äckligt.
- Jag minns att jag aldrig förstod mig på hur människor kunde äta på samma dag som något viktigt hände som t.ex. en dejt, en redovisning, en fest eller en utflykt.
- Jag minns hur jag kunde trycka 6 tallrikar vit pasta med hundra liter ketchup i gymnasiet och sedan gå hem och gråta.

1 kommentar: