2015-08-20

uppdatering om reductil

Jag har avbrutit min månad på reductil, kom bara till dag 8 då biverkningarna på kvällen blev så läskiga att jag valde att sluta. Kvällen innan hade jag känt av stickningar/domningar i höger hand men ignorerat det hela. Nu hade dock hela höger hand och underarm svullnat upp, huden stramade åt, det var obehagliga stickningar som inte försvann, och dessutom var både händer, fötter och underliv knallblåa och iskalla.

Reductil har bland annat dessa biverkningar: takykardi/hjärtrusning, palpitationer, förhöjt blodtryck/hypertension, vasodilatation, förstoppning, illamående, muntorrhet, insomnia, yrsel, parestesier, huvudvärk, oro, svettningar, förändrad smakupplevelse. Reductil skadar insidan grovt, inte minst hjärta och blodomlopp, och ska tas med väldigt noggranna kontroller hos läkaren.

Men, jag kommer garanterat testa reductil igen om någon månad. Jag är alldeles för ätstörd för att låta bli och hur mycket biverkningar det än finns så har sibutramin fantastiska effekter på någon som mig. Jag rasade i vikt, runt ett halvt kilo per dag, jag mådde som en kung, jag hade all energi i hela världen, jag var så borta i mitt huvud och det var så skönt att få den tystnaden från ätstörningen, samtidigt som kroppen orkade mer än jag någonsin orkat. Jag vill tillbaka till det tillståndet.

2 kommentarer:

  1. Fy så läskigt. Sibutramin hatade jag verkligen. Kommer krävas mycket för att jag ska ta det igen. Så obehagliga biverkningar. Snälla var försiktig fina du!! <3

    SvaraRadera
  2. Vart går det att få tag på dessa?

    SvaraRadera