2015-07-18

hur jag mår

Jag mår sämst, jag slog i botten så jävla hårt runt juni månad, och jag ligger fortfarande splittrad på marken. Min ätstörning fungerar som så att när jag mår sämst så hetsar och spyr jag, när jag mår som en kung över hela världen så tränar och svälter jag. Så är det, det är ingenting där emellan, och det stör mig att det anses som bra när jag går upp i vikt för då går jag sönder på insidan, medan det ska ifrågasättas när jag tränar varje dag, då jag mår bättre än bäst och har kontroll.

Just nu jobbar jag ihjäl mig, 6 dagar i veckan, 10timmars-pass, bland mat, där den ska lagas av personal och ätas på rutin, varenda dag. Det ska ifrågasättas, det ska regna och hagla med pikar, klagomål, oro och blickar om jag inte äter. Den där eviga kampen som man vet alltid kommer uppstå två gånger per arbetspass och som man inte riktigt orkar med i åtta veckor. Ibland äter jag, ibland äter jag inte, men det funkar iallafall inte att svälta just nu, inte när jag jobbar så intensivt och kring så mycket mat.

Jobbar, sover, äter, äter inte och försöker andas däremellan. Har aldrig mått sämre och vill bara att sommaren ska vara över, jag mår alltid sämst på sommaren pga föräldrarnas semester. Mina päron triggar min ätstörning något enormt och det är jobbigt att inte kunna få vara ifred med min ätstörning som jag annars alltid är på ett helt annat sätt. Det var nog därför hetsandet och spyorna kom tillbaka, det är ett tecken på att jag mår dåligt, det är mitt sätt att hantera skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar