2015-05-21

my biggest fear is that one day my kids will be crying alone to themselves at night and i wont know about it

Ångesten kom precis från ingenstans och tryckte sig in i varenda liten cell i mig, snabbt och skoningslöst men med en eftereffekt som lämnar mig helt apatisk och oförmögen till att le, skratta, känna. Jag vet inte vad ångesten grundar sig i, helt ärligt, den bara kommer och finns där och är där hela, hela tiden.

Nu känner jag nej, tack till träning, muskler, mat, protein, svettdroppar och tigerbalsam. Eller, jag älskar dom där endorfinerna av ett styrkepass som inget annat kan ge mig, som framkallar en sådan sjuk (frisk) pirrighet i hela kroppen och gör att jag ser annat än nattsvart. Men jag har tagit lite för mycket vilodagar nu för att det ska vara ok för träningsdelen i min ätstörning, och jag orkar inte anstränga mig mer heller, orkar inte vara på gymmet varenda dag, planera livet kring när ett viktigt pass är, prioritera att squatta och frivända varenda morgon eller kväll och inte kunna vara uppe eller ute länge.

Hatar alla människor med mindre kropp än mig och jag vill så gärna vara en av dom människorna, vill dit och crosstrainern och bodypump tar mig inte dit, mina träningsskador tar mig inte dit, kyckling och ris tar mig inte dit. Om alla människor med mindre kropp än mig kan överleva och inte äta, så kan jag också det. Svältdelen i min ätstörning är kunnig, rutinerad, har erfarenhet och är alltid redo att användas. Jag vill inte vara sämre än någon annan, jag vill också överleva på kaffe och nikotin i mer än en vecka.

Problemet är bara min bulimi, min bulimi som ingen - inte ens i ätstörningsvärlden - tycks ha förståelse för. Hetsdelen i min ätstörning, den delen sätter stopp för varje genialisk plan och genuina försök. Och man får aldrig vara en hetsare för fy, vad dålig man är om man ska svälta och inte klarar av det i ett helt år, utan faller varje dag/vecka/månad. Det finns ingen avundsjuka i om man svälter och hetsar och är fast i sin kropp, det finns bara avundsjuka i om man svälter och svälter och lyckas förändra.

1 kommentar:

  1. Var rädd om dig bara, vet hur lockande svält kan va <3

    SvaraRadera