2015-01-23

stressad

På måndag måste jag börja gå till gymmet igen, det spelar ingen roll hur stressad, trött, hungrig eller vek jag känner mig - jag måste tillbaka till gamla rutiner. Jag jobbar varje helg utöver att gå i skolan varje vardag, så då hinner man inte sova ut eller plugga ikapp då heller, men gymmet måste hinnas med, det måste prioriteras för jag står inte ut i den  här kroppen, det gör jag aldrig. 

Jag har ett delmål på 10kg fram till skolans "sommarlov" som är 7 juni, och det måste uppnås. Jag har lärt mig att laga lite mat (haha), har iallafall lax, kyckling och ris och i övrigt kan jag leva på pepsi max. Impulsköpen av chips och godis är inte bra för varken kroppen eller ekonomin; den där strama ekonomin som måste tas på allvar nu. Det jobbigaste av allt är bara hur högt min mage kurrar under varje föreläsning i skolan, men det går bara inte att äta, inte sådär regelbundet.

Imorgon jobbar jag 12-21, sedan 06:45-14.00 på söndag, sedan skola måndag-fredag med en rätt så stor studieuppgift som ska vara klar på fredag, följt av den första examinationen i mitt liv. När saker och ting inte är som det ska vara, när allt är rörigt, då tenderar jag att hetsa och spy mer än att svälta och det gör mig stressad över min kropp vilket leder till en obruten cirkel. Men jag tänker inte ge upp min ätstörning bara för att jag pluggar, min ätstörning behöver träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar