2015-01-14

hetsa är helvetet på jorden

Idag hetsade och spydde jag, årets första och förhoppningsvis sista hetsomgång (att spy är inget jag vill sluta med). Jag känner ånger och ångest, skulle egentligen på mitt sista pass på NW med min favoritinstruktör som jag kommer sakna så mycket, istället ligger jag hemma med flingor och ostmackor. Spydde tills ögonen blev röda och tills jag kände blodsmak i munnen; konstigt nog älskar jag faktiskt att spy så himla, himla mycket.

Men aldrig att jag låter hetsandet följa med mig till min nya lägenhet, det tillhör mitt tonårsliv, mitt gamla boende. Kommer inte ens ha råd att hetsa som jag gjort alla tidigare år nu, så på något undermedvetet sätt ville jag väl "passa på" att hetsa en sista gång. Ska bli skönt att inte ha triggande kalorier liggandes överallt, att veta att hur sugen jag än blir så kommer jag inte orka åka iväg och handla på kvällarna, eller orka slösa massa pengar som jag inte har på onödig, flottig mat.

2 kommentarer:

  1. Tänkte likadant när jag skulle flytta hemifrån. Jag skulle bara ha bra, hetsovänlig mat hemma.
    Och visst, jaghetsar betydligt mindre än förut, men de gånger hetssuget kommer gör jag vad som för att få mat eller pengar till mat :/

    SvaraRadera